Olen aikalailla tasan vuosi sitten aloittanut tämän blogin. otsikkona oli uusia eläimiä eläintarhalle ja olin hakenut vesilintuja silloin Pyhtäältä. No nyt kun vuosi on vierähtänyt niin asiat alkaa toistaa itseään. Hain tommoisia ankanpoikasia.
1640512.jpg
Ne olivat jo viikonloppuna ulko-aitauksessaankin näytillä, mutta kun tuli niin kylmät ilmat niin nyt ne ovat olleet sisällä taas monta päivää.
Tänään hain jättikanin poikasia 3, mutta unohdin kuvata ne :( Ja samalla vein Kirjurinluodolle kaksi naurukyyhkyä.
Siellä ankanhakureissulla selvisi yksi merkittävä asia... Siellä oli myskisorsia ja kysyin omistajalta mistä tuntee naaraat ja koiraat, ja samalla lintuja katsoessani tajusin että ne on aivan selkeät tunnistaa. Ei niitä edes voi sekoittaa. Eli meillä on kaikki tietenkin uroksia, kuinkas muutenkaan. Olin niin toiveikas että ainakin yksi olisi ollut naaras, niin mun aivot ei kertakaikkiaan ole pystyneet käsittelemään ajatusta että ne olisi kaikki uroksia, vaikka kaiken järjen mukaan mun olisi se pitänyt nähdä ihan omilla silmillä.
Ja aina kun olen päivitellyt sitä, miksi kaikissa eläimissä syntyy aina enemmän uroksia kuin naaraita, niin on muuten yksi poikkeus, Riikinkukko! Ja varmaan just siksi että niistä toivoisi tulevan mielummin komeita kukkoja kuin kanoja. Luonto on ihmeellinen...