On ollut vähän taukoa blogin päivityksessä. Olen oikeastaan ollut nettivieroituksessa, eli oon yrittänyt istua tässä ruudun edessä hiukan vähemmän. Loma alkaa uhkaavasti huveta ja mitään merkittävää en oo saanut aikaiseksi.
Kauheasti on ollut mielessä kirjoitettavaa, mutta nyt ei tuu mitään mieleen...Hmm.

No oli ainakin missikisat jota kerrankin seurasin. Ja koska juuri oikea tyttö voitti, voinkin kertoa että mulla on hänen isänsä maalaama taulu seinälläni. Mulle rakas taulu. Pässiähän se esittää, eli Celebestä.

1279884.jpg

Tuossa on vuosilukuna -95, herranjumala onko siitä tosiaan niin kauan. Samanverran aikaa tästä eteenpäin, ja mä kolkuttelen viidenkympin nurkkia...
Tuo on tehty valokuvasta, joka on otettu omppiksessa (jutantallilla käyneet varmaan tunnistaa maisemankin). Oli ihan puhdas, yöllä satanut hanki ja vein orhia piehtaroimaan. Ja tuo kuvahan on otettu siis jo aiemmin kuin 95.
Mä olin valinnut eri kuvan mistä taulu piti tehdä, mutta taiteilija otti vapauden vaihtaa kuvan ja olen jälkeenpäin ajatellut että tosi hyvä. Tuossa Pässi nimittäin hirnuu juuri ja ilme on juuri sellainen kun se oli. Tuossa on mun mielestä saatu vangittua kyseisen hevosen luonne niin hyvin vaikka esim suitsista huomaa (ei kuolaimia, mutta suitsen muotoiset) ettei maalari ole hevosihminen.

Tori-lehdessä oli juttua Särkän eläimistä ja Y.K:sta. Ei meille tuota kyllä tule mutta netistä löysin jutun (pdf). Mikä ihmeen Laura-vuohi? Se on PIGLET-vuohi.
Kiva juttu kylläkin muuten, mutta lähes pyhäinhäväistys tuo nimijuttu. Vuohi on Tampereen kuuluisuus ja sen nimeä ei tiedetä... Piglet syntyi eläintenpäivän aamuna kaikista tärkeimmälle Nasu-vuohelle. Kauhea hässäkkä oli muutenkin ja sitten syntyi kili jonka äiti ei osannut hoitaa pikkuista.
1279902.jpg
Eläintenpäivä -04. Silloin oli meidän kaikkien aikojen ensimmäinen alpakka-agility näytöskin. Ja alpakat ekaa vuotta. Tuo jonon ensimmäinen, Bobbie, oli meillä vain lainassa. Se on suri-alpakka eli sillä on hienonhieno villa. Meidän alpakat on huacaya-rotua, eli niitä normaaleja pörrökasoja.

1279901.jpg
Piglet vauvana.
1279900.jpg
Ja mamin kanssa. Eli vuohet marsuaitauksessa... siihen aikaan tuo oli salaista hommaa...